16 Ιαν 2013

ΙΔΡΥΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΖΗΤΑ.

 OmicronMuAlphaDeltaAlphaZetaEtaTauAlpha_zps6f1c262e.jpg φωτογραφία


ΙΔΡΥΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΖΗΤΑ.

Όλα ξεκίνησαν στις 17/2/1979 όταν με απόφαση της ηγεσίας ιδρύθηκε η ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ

ΣΥΣΤΑΣΗ



Η Ομάδα αυτή της Άμεσης Δράσης επανδρώθηκε στην αρχή από άνδρες της Τροχαίας Αθηνών και στην συνέχεια από Αστυνομικούς Υπαλλήλους , διαφόρων υπηρεσιών οι οποίοι επιθυμούσαν να υπηρετήσουν σαν μοτοσυκλετιστές στην Α.Δ. με δικιά τους αίτηση . Διευθυντής της Άμεσης Δράσης ήταν ο Αστυν.Δ/ντής ΣΗΦΑΚΗΣ Εμμανουήλ και προϊστάμενος της Ομάδας ο Αστυν. Β’ ΣΤΑΘΑΤΟΣ Παναγιώτης με Βοηθό τον Ανθ-μο ΚΟΥΚΙΑΣΑ Δημήτριο . Στις 18/2/79 εννέα μοτοσυκλετιστές ανέλαβαν δοκιμαστικά καθήκοντα για να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα του καινούργιου αυτού θεσμού. Στον ίδιο χρόνο και μετά τις πρώτες εντυπώσεις προστέθηκαν άλλοι έξι και ο Αρχιφύλακας ΜΩΡΟΣ Κλέων,που ήταν και ο πρώτος παραγωγικός Αρχιφύλακας που οδηγούσε υπηρεσιακή μοτοσυκλέτα . Κατά το πρώτο χρόνο της ίδρυσης και λειτουργίας και για χρονικό διάστημα ενός και πλέον χρόνου εκκινούντο 15 μοτοσυκλετιστές . Απο 17-9-1981 εκκινούντο 55 μοτοσυκλετιστές στα όρια που αστυνόμευε η τότε Αστυνομία Πόλεων και αυξήθηκαν μέχρι τους 100 μοτοσσυκλετιστές μέχρι που έγινε η ενοποίηση με το σώμα της Ελληνικής Χωροφυλακής.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Αποστολή του τμήματος μοτοσυκλετιστών ήταν: η κάλυψη των συστημάτων συναγερμού τα οποία ήταν συνδεδεμένα με το Κέντρο Επιχειρήσεων της Α.Δ. τα οποία,εν αρχή,έφταναν τα 811 σε αριθμό και η έγκαιρη άφιξη της Αστυνομίας σε σοβαρά συμβάντα . Η επιλογή του ανθρώπινου δυναμικού της ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ γίνονταν με κριτήρια το ήθος , το θάρρος , τον χαρακτήρα, την αποφασιστικότητα και πάνω απ’ όλα την ικανότητα οδήγησης μοτοσυκλέτας.Το τελευταίο ήταν και το σπουδαιότερο γιατί ο μοτοσυκλετιστής της Α.Δ. έπρεπε να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες και επικίνδυνους ελιγμούς . Ο μοτοσυκλετιστής της Α.Δ. αντιμετωπίζει όλους τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν όλοι οι δικυκλιστές στο δρόμο και επιπροσθέτως εκτελεί τη πλέον επικίνδυνη αποστολή καθόσον δεν χρησιμοποιεί τη μοτοσυκλέτα του για μια απλή μετακίνηση ή και ψυχαγωγία, αλλά είναι ένας επαγγελματίας καλά εκπαιδευόμενος οδηγός/αστυνομικός που ανά πάσα στιγμή τίθεται σε κίνδυνο η ζωή του,λόγω της φύσης της δουλειάς του, και όλα αυτά για τη προσφορά του και ΜΟΝΟΝ στο κοινωνικό σύνολο,κάτι για το οποίο έχει δώσει όρκο όπως όλοι οι Αστυνομικοί.

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΣ

Η σύσταση και η λειτουργία του νέου αυτού θεσμού αποδείχθηκε πολύ αποτελεσματική λόγω των κυκλοφοριακών προβλημάτων και από την ανάγκη της γρήγορης παρουσίας της ΑΜΕΣΗΣ ΔΡΑΣΗΣ σε διάφορα συμβάντα , κυρίως υψηλού κινδύνου και έγινε ένας θεσμός πολύ χρήσιμος που θα πρέπει να αναπτύσσεται, όσο οι ανάγκες το απαιτούν, τόσο για την πάταξη διαφόρων μορφών εγκληματικότητας όσο και για την συνέχεια της κοινωνικής προσφοράς προς τον πολίτη η οποία έχει σχέση με τη παροχή ΑΜΕΣΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ π.χ.προπομποί σε άμεσες μεταφορές ασθενούντων ατόμων –ενηλίκων η ανηλίκων- σε διάφορα νοσηλευτικά ιδρύματα, συνοδείες ξένων επισήμων, αθλητικές εκδηλώσεις κ.λ.π. .

ΑΠΩΛΕΙΕΣ

Η επικινδυνότητα αυτής της υπηρεσίας φαίνεται από το πλήθος (μερικά παρακάτω) ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΩΝ συμβάντων κατά την εκτέλεση Υπηρεσίας.
1. Αστυφ. ΛΑΔΙΑΣ Σπυρίδων ------------------------------1979
2. Αρχιφ. ΛΟΥΠΑΣΑΚΗΣ Αντώνιος -----------------21/06/1987
3. Αστυφ. ΓΟΝΤΙΚΑΣ Ευάγγελος -------------------11/11/1991
4. Αστυφ. ΚΩΣΤΑΣ Δημήτριος -----------------------25/10/1991
5. Αστυφ. ΛΑΟΥΡΔΑΣ Ανδρέας ----------------------25/11/1995
6. Αστυφ. ΚΟΤΣΙΑΣ Δημήτριος--------------------16-17/11/2002
7. Αστυφ. ΔΗΜΟΣ Παναγιωτης -----------------------16/11/2003

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου